Aanpassingen serviceabonnement
Vanaf 1 januari 2025 wijzigt een aantal onderdelen van ons serviceabonnement. We hebben kritisch gekeken naar welke taken beter door ons, door u als huurder of via het abonnement uitgevoerd kunnen worden. Hieronder leest u de belangrijkste veranderingen:
De volgende zaken doen wij voortaan en vallen daarom niet meer onder het serviceabonnement:
- Dakgoten schoonmaken
Vanaf 1 januari wordt het schoonmaken van dakgoten een standaarddienst voor alle huurders. Het valt daarom niet meer onder het serviceabonnement.
- Schoorstenen
We onderhouden de nog aanwezige schoorstenen in onze woningen voortaan zelf. Voor open haarden of houtkachels die door bewoners zelf zijn geplaatst, blijft u zelf verantwoordelijk.
De volgende zaken zijn nieuw in het serviceabonnement:
- Huistelefoon (intercom)
Soms ontstaan storingen aan de intercom na kluswerkzaamheden, zoals schilderen of behangen. Huurders met een serviceabonnement kunnen ons voortaan bellen om dit te laten herstellen.
De volgende zaken vallen niet (meer) onder het serviceabonnement en moet u vanaf 1 januari zelf doen:
- Stucwerk en kleine reparaties
Het dichten van kleine scheuren of het herstellen van kleine beschadigingen aan muren is werk dat huurders meestal zelf goed kunnen doen. Daarom halen we dit uit het serviceabonnement.
- Insectennesten
Het verwijderen van bijen- en wespennesten valt vanaf 1 januari niet meer onder het serviceabonnement. Deze nuttige dieren hoeven vaak niet verwijderd te worden. Als u ze toch wilt laten weghalen, dient u dit zelf te regelen.
Tot slot wordt het tarief voor het openbreken van deuren bij buitensluiting buiten kantooruren verhoogd. Tijdens kantooruren blijft het openbreken van deuren bij buitensluiting gratis voor abonnementhouders. Buiten kantooruren verhogen we het tarief naar € 75,00. Dit is nodig om onze kosten beter te dekken.
We hopen met deze aanpassingen duidelijkheid te bieden en onze diensten nog beter af te stemmen op uw behoeften.