23 april 2021
Padua maakt meer werk van bewonersparticipatie
Padua maakt meer werk van bewonersparticipatie
Padua wil het contact met haar huurders vergroten door meer in te zetten op bewonersparticipatie. Ze werkt daarbij samen met de Stichting Huurdersbelangen Noordwijkerhout - De Zilk (HBNZ). Die deed medio vorig jaar een oproep aan bewoners om hun mede bewoners te vertegenwoordigen in de gesprekken met de woningstichting. Dit heeft enkele kandidaten opgeleverd.
Padua vindt het belangrijk dat er een open relatie is met de huurders. Directeur-bestuurder Merlien Welzijn: “Er zijn het hele jaar door individuele contacten. Huurders komen naar ons kantoor, al was het in het afgelopen jaar door corona beperkt, er is telefonisch contact en voor reparaties en andere zaken komen wij over de vloer. Maar dan gaat het om individuele vragen of gebeurtenissen. Wij willen ook graag de mening van onze huurders weten over ons beleid en over hun woonomgeving en het contact met de buren. Maar we willen ook horen wat er speelt bijvoorbeeld op het gebied van overlast en vereenzaming.
Nadat wij vorig jaar de animo voor participatie onder onze huurders hebben gemeten heeft HBNZ onderzocht op welke manieren huurders dan precies mee willen doen. Hieruit blijkt dat huurders graag mee willen lopen in een wijkschouw. Andere huurders willen liever via een digitale enquête input leveren. Ook zijn er huurders die in een werkgroepje met ons om tafel willen om bepaalde onderwerpen te bespreken. In nauwe samenwerking met HBNZ maar ook KWH, de organisatie die de huurderstevredenheid voor ons meet, zetten we nu een participatieprogramma op. Dit is helemaal in lijn met ons verse Ondernemingsplan.”
Padua wil het contact met haar huurders vergroten door meer in te zetten op bewonersparticipatie. Ze werkt daarbij samen met de Stichting Huurdersbelangen Noordwijkerhout - De Zilk (HBNZ). Die deed medio vorig jaar een oproep aan bewoners om hun mede bewoners te vertegenwoordigen in de gesprekken met de woningstichting. Dit heeft enkele kandidaten opgeleverd.
Padua vindt het belangrijk dat er een open relatie is met de huurders. Directeur-bestuurder Merlien Welzijn: “Er zijn het hele jaar door individuele contacten. Huurders komen naar ons kantoor, al was het in het afgelopen jaar door corona beperkt, er is telefonisch contact en voor reparaties en andere zaken komen wij over de vloer. Maar dan gaat het om individuele vragen of gebeurtenissen. Wij willen ook graag de mening van onze huurders weten over ons beleid en over hun woonomgeving en het contact met de buren. Maar we willen ook horen wat er speelt bijvoorbeeld op het gebied van overlast en vereenzaming.
Nadat wij vorig jaar de animo voor participatie onder onze huurders hebben gemeten heeft HBNZ onderzocht op welke manieren huurders dan precies mee willen doen. Hieruit blijkt dat huurders graag mee willen lopen in een wijkschouw. Andere huurders willen liever via een digitale enquête input leveren. Ook zijn er huurders die in een werkgroepje met ons om tafel willen om bepaalde onderwerpen te bespreken. In nauwe samenwerking met HBNZ maar ook KWH, de organisatie die de huurderstevredenheid voor ons meet, zetten we nu een participatieprogramma op. Dit is helemaal in lijn met ons verse Ondernemingsplan.”